08/09/2024
דף הבית / בלוג / לגליזציה של קנביס לא משפיעה על בני נוער

לגליזציה של קנביס לא משפיעה על בני נוער

אחד הטיעונים של מתנגדי הלגליזציה הוא ששינוי החוק יעודד בני נוער להשתמש בקנביס, ומכאן יגרום להם להידרדר לסמים קשים ומסוכנים כמו הרואין ואחרים. מחקר חדש שנערך על ידי אוניברסיטת מישיגן והמכון הלאומי לשימוש בסמים (NIDA) דווקא סותר את שתי הטענות האלו.

המחקר Monitoring the Future יוצא מדי שנה מאז שנת 1975 ובוחן את השימוש בסמים בקרב בני נוער בארצות הברית. במחקר שנערך השנה נמצא שלמרות הלגליזציה של קנביס בכמה וכמה מדינות בארצות הברית, שיעור השימוש בקנביס בקרב צעירים נשמר יציב. כמו כן, מספר הצעירים המשתמשים בסמים קשים כמו הרואין נמצא בירידה. זאת ועוד, שיעור תלמידי התיכון הצורכים סיגריות ואלכוהול ירד לשפל הנמוך ביותר מאז שנת 1975.

קנביס ובני נוער

לפי המחקר, ב-2015 44.7% מתלמידי כיתות י"ב הודו שהשתמשו במריחואנה, ירידה קלה בהשוואה ל-44.4% ב-2014. שיעור המשתמשים במריחואנה בקרב תלמידי כיתות י' ירד ל-31.1% (בהשוואה ל-33.7% בשנה שעברה), ול-15.5% בקרב תלמידי כיתות ח' (מ-15.6%). השימוש במריחואנה שמר על יציבות יחסית בקרב כל קבוצות הגיל, אבל ירד משמעותית בהשוואה לסוף שנות ה-90, אז כמעט מחצית מתלמידי התיכון הבוגרים וכחמישית מתלמידי כיתות ח' דיווחו שהם ניסו מריחואנה.

תוצאות המחקר מראות שהטיעונים המפחידים נגד לגליזציה אינם מבוססים על עובדות. אפשר גם להניח שהמדינות שהקלו בחוקי הסמים השקיעו בחינוך בני נוער לגבי הסיכונים בשימוש בסמים ובהגבלת הגישה לקנביס באמצעות רגולציה של עסקים שמגדלים ומוכרים אותו.

Check Also

מיקרודוזינג קנביס

קנביס – עכשיו גם באישור האקדמיה

לגליזציה של קנביס אומנם עדיין אינה נראית באופק, אבל אפשר לציין התקדמות באישור הכתיב הרווח …